Sunday, June 5, 2011

You bring my life more happening & cheerful again...

Bak kata pepatah "yang patah tumbuh hilang berganti". Itulah antara pepatah yang sering dikaitkan dalam kehidupan kita sama ada dalam kisah cinta atau kedatangan orang istimewa dalam keluarga. Bagi sesetangah orang, tempoh 4 bulan untuk kita menerima orang baru dalam hidup kita setengah kehilangan orang yang tersayang sangat2 lah singkat. Mungkin sesetengah orang berpendapat, "adik kau baru meninggal 4 bulan lepas, kau jangan fikir untuk terima orang lain dalam hidup kau sebab kita masih berduka cita " (seolah2 aku melupakan arwah adik aku plak). Sebenarnya, tak sama sekali. Sebagai Abang, aku cuma mampu berdoa dan bersedekah untuk arwah adik aku. Life must go on dan sampai bila aku kena sedih? 1 tahun? 5 tahun? selama-lamanya?

Tapi Allah maha mengetahui, dia pertemukan aku dengan Faten Nadia Binti Ismail. Orang baru dalam hidup aku. Walaupun kehidupan aku dan Faten berbeza bagai langit dengan bumi, tapi Alhamdulillah, dia terima aku seadanya... mungkin tak boleh nak samakan dengan kehilangan adik kandung dan kedatangan orang baru yang sememangnya aku tak kenal, tapi sedikit sebanyak Faten Nadia nie lah  yang telah banyak membawa perubahan dalam keluarga aku. Dari adik perempuan aku xtau apa, sekarang dah pandai bercakap, pandai bergaya dan ada keberanian untuk buat sesuatu kerja. samalah macam mak dan ayah aku, happy jer bila jumpa Faten nieh. Pada mulanya xsetuju sangat sebab keluarga aku fikir, aku masih muda dan perlu stay enjoy masa muda nieh. Tapi nasib baik Faten Nadia nie pandai jaga hati kedua mak dan ayah aku. 

So, setelah 2 setengah tahun mengenal antara satu sama lain dan menunggu dengan penuh kesabaran ketika aku dilautan, Akhirnya aku pun bertunang dengan si dia.. Dari kecik sampai la dewasa nie, apa yang aku berangan sangat nak ada pada girlfriend aku ialah, SETIA, STYLE, SEXY (dari pandangan aku sendiri), SLIM dan SAYANG AKU la ofcoz... hahaha.. 5 x S tau ;) Apa2 pun, si dia lah pengganti dan peneman aku kalau keseorangan... dialah kawan, dialah tunang tersayang dan tempat nak meluahkan perasaan dan pandangan. Semoga aku dan Faten sentiasa dipanjangkan jodoh dan kekal hingga ke alam perkahwinan dan seterusnya ke jannah. tak kisahlah apa orang nak cakap, nak bising atau dengki. Aku dah banyak la pengalaman even baru 2 kali couple. dah macam2 orang n perempuan aku jumpe.. bapok, pengkid, perempuan "plastik", gadis hip-hop, perempuan meroyan, dan macam2 lah. aku bukanlah memilih sangat tapi setelah double check perangai mereka n latar belakang serta komen dari org2 tua, aku terpaksa reject sama skali. ofcoz aku kena memilih gak coz nak buat bini sehidup semati.. just nasihat aku untuk korang semua, please please and please minta restu dari kedua-dua family... itu tersangat2 lah penting!! dah banyak sangat breakup berpunca dari masalah tue.. so, adik2 and kawan2, ingat pesan aku tue okeh.. kalau dah takde jodoh atau family tak suka tue, mesti ada sebabnya.. Bagi aku, mungkin Allah tahu untuk tentukan siapa yang terbaik atau yang diperlukan oleh kita supaya kita dapat terus menjalankan kehidupan yang akan datang dengan sempurna. InsyaAllah semoga segala urusan aku dan kalian dipermudahkan... Amin ~


                                           My Dearest Faten Nadia ;) I love you sayang~!!


No comments:

Post a Comment